top of page

Frakt & Retur

Fraktpolicy

– Vi skickar alla våra produkter med PostNord. Du kan normalt välja att få leverans till din brevlåda eller till PostNords utlämningsställe, samt spårbart eller ej spårbart. Vi rekommenderar att du väljer utlämningsställe om du har brevlådan utomhus och den riskerar att bli utsatt för frost eller solvärme. Observera att vi inte ansvarar för felaktigheter pga kyla eller värme om du väljer att få levererat till din brevlåda. Väljer du spårbart kan leveransen spåras ända fram till dig, vilket innebär en trygghet. Väljer du ej spårbart går din försändelse i PostNords vanliga brevflöde, vilket innebär att det inte finns något sätt att följa försändelsen efter att vi har lämnat den till PostNord.


– Din beställning blir fraktfri om du handlar över 499 kr vid ett köp. Detta gäller ej vid rea.

OBS! Under vintern rekommenderar vi dig som har brevlåda utomhus att beställa ringblomssalva och hand-/fotsalva till PostNords ombud. Dessa produkter kan kristallisera om de utsätts för kyla. Vi ersätter inte påverkan av kyla eller värme vid leverans till brevlåda.

Retur & Reklamation

Enligt lag har du två veckors ångerrätt efter det att du mottagit en vara, dock enbart om produkten ej har blivit öppnad eller på något annat sätt påverkats så att den inte går att sälja igen. Kontakta oss via mail till info[at]nativsweden.se inom ångerfristen för vidare information. Köparen står för alla kostnader vid retur. Vi förbehåller oss rätten att neka retur om vi anser att varan inte är i ursprungligt skick eller förpackningen verkar vara öppnad, då hudvård och kosmetiska produkter klassas som hygienprodukter.

Skulle du av någon anledning vara missnöjd med produkten, maila oss på info[at]nativsweden.se för mer information om möjlighet till reklamation.

bottom of page